Anlagsprov och röntgen

Min arbetsmyra, Cosmo. Han gjorde sitt första viltspårprov idag och blev godkänd. Skriftliga kommentarer får vi i veckan, men några muntliga kommentarer från en rätt så imponerad domare: ”klockrena vinklar och mitt i prick hela vägen”, ”löjligt bra spårat”, ”godkänd med råge”, ”han kommer sopa banan bland viltspårshundarna”, ”honom vill jag döma i öppenklasserna”. Och fler som jag inte kommer ihåg riktigt. Matte blir mallig igen!
Han får ofta mycket beröm för sin stora arbetsvilja, han är allt speciell min lilla pojk.

Cosmo är också röntgad med resultaten ED ua (0) och HD A/B, vilket betyder att han är fri från armbågs- och höftledsdysplasi.

DSC_0562

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

