Roadtrip i USA 

Jag har spenderat 2 veckor i USA ihop med Silja, besökt 6 delstater, sett och upplevt mycket. Och förstås hälsat på några uppfödare av Australian Shepherds. 

Vi besökte Twin Oaks Ranch i Kalifornien först. Det var så kul att se alla hundarna, bland andra Wynees mamma Cody, kullbrodern Vinny och flera äldre hundar som finns bakom alla mina här hemma. Otroligt kul att se hur sociala dom var allihopa, energiska och fulla av vilja. Vi fick se flera av hundarna valla, och jättekul att vi hann spendera lite tid med uppfödarna. 

Jag blev förtjust i Hazels pappa Bart, vilken social hund.. och vilken arbetshund sedan! Hazel är en valp från Twin Oaks som jag har med mig hem. Hon överträffar alla mina förväntningar. Väldigt lik Wynee mentalt och det var precis vad jag önskade att få. Hon träffade ankor när vi var i Oklahoma och jag blev helt tagen av den lilla tjejen, enorm vilja, vilken stjärna!! Hon kommer bli en hand full och jag har många planer för henne i framtiden.

En annan kennel vars hundar imponerade stort på mig var Sagecreek i Missouri. Talangfulla och trevliga vallhundar, fantastisk uppfödare som släppte in oss med öppna armar och som var till en stor hjälp för oss med både valpar och pappersarbetet inför importen. 

Jag och Silja tog med tre valpar till Sverige, alla tre känns stabila och coola socialt och i alla miljöer. Att sova med valpar på hotell var inget genialiskt kanske.. 😉 Men annars skötte de sig helt utmärkt, modiga som få. Tre valpar som blir spännande att följa i framtiden!

Tack fina Silja för några intensiva, roliga, trevliga och lite galna veckor!

Hazel   

   
 

Dash och Hazel. Dash bor i norrland.

  

Punch som bor hos Tove, Peak’n Stuff.

  

Incheckade valpar, charmade alla på flygplatsen och resan gick bra.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

