Hazels tävlingsdebut

Hazel och jag startade i rallylydnad för ett tag sedan. Hon klarade godkänt resultat, 73 poäng, trots att matte gjorde en medveten miss som kostade oss 10 poäng. Hon nosade på var och varannan skylt, så tanken var bara att hon skulle få en positiv tävlingsstart och bra miljöträning. Hon är en självständig tjej, jag har just börjat komma igenom hennes hårda yttre, hon börjar öppna sig mer och met för lydnadsträningen. Vi har långt kvar innan vi kan nå de bättre resultaten, men det är riktigt kul att se hennes utveckling och jag har god tro på henne i framtiden. Om Hazel fick välja hade vi satsat helt på vallningen istället. Under detta året ska vi nog kunna satsa både på vallning och lydnad.


Jag träffade en Cosmo-dotter, Dimma, som också blev godkänd i nybörjarklassen. En väldigt fin tik som har samma driv, intensitet och uthållighet som sin pappa och farmor. Det gillar jag verkligen, blir så förtjust i de där livliga, glada och energiska hundarna. Jag ser så mycket fram emot en egen Cosmo-dotter lite senare.

Lämna en kommentar