En hemlighet

✨Valpar väntas.✨

Hazel är oplanerat dräktig. 💕💖

Hazel var inte riktigt villig att paras på detta löpet, så när Cosmos intresse avtog började jag slappna av. Så sent som på dygn 18 i löpet blev det en ”tjuvparning”. Otroligt.. hon måste ha känt av min lättnad och trott att det blev okej. Mycket frustration från min sida, då parningen lätt hade kunnat undvikas. Fösta tanken var givetvis en abort på Hazel. Men då ökar risken för pyo drastiskt, jag skulle aldrig någonsin förlåta mig själv om Hazel skulle insjukna efter det, utan att jag fått min egen Hazel-valp. Valet att Hazel skulle få ha de ev. valparna var väldigt lätt.

Nu är Hazel snart 7 veckor gången och magen växer. Det känns inte helt rätt emot Hazel som nyligen haft en kull.. varför jag fått smälta detta länge innan någon fått veta. Men ju mer jag tänker på det nu desto mer förstår jag att det är meningen, av många anledningar. Dessutom blir det fler Hazel-valpar att utvärdera, vilket kommer ge en bredare och klarare bild av vad hon lämnar.

🌟Den här kombinationen var planerad till våren 2020, men blir alltså framflyttad. Valparna, min drömkull, väntas i mitten av december 2018!🌟

Info om kullen finns här.

Detta blir sista kullen hos mig på ett par år. Kommande åren kommer allt fokus ligga på utvärdering av kullarna och tävling med egna hundar.

Lämna en kommentar